Empty bowl dinner

Igår var vi på en välgörenhetsmiddag för hemlösa och de som riskerar att bli hemlösa. Det var väldigt intressant att få följa med på något sånt eftersom vi inte har sånt hemma. Ian är med i styrelsen och hans företag sponsrar då denna organisation. När vi kom dit gick vi fram til ett bord där dom hade namnlappar och jag tänkte bara på vänner-avsnittet då Ross tar med sig gänget för att lyssna på någon föreläsning med hans jobb, kände mig speciell och viktig haha, Sen fick man välja en skål (som var donerade) och sen fick man gå och fylla upp den med soppa. När man var färdig kom dom och hämtade skålen, diskade ur den och sen fick man ta sin skål med sig hem! Man kunde även gå fram till en tavla och köpa en lapp som beskrev vad det kostar att köpa den (20, 50, 100, 1000 dollar osv) och det stod vad det räcker till (skor till 10 ungdomar, busskort i en månad, mat för två veckor osv). Sen visade dom en film när dom tältar i Mars vid Church St, medan det fortfarande är snö och kallt ute. Det var väldigt rörande, jag började nästan att gråta haha.
 
Oooh så hemskt att se mitt namn med deras efternamn..... haha.
Tog *beef chili* den var jättegod!!!
Fanns efterrätter också, men jag tog ingen. Men dom var välgjorda.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0