Livet på landet

Idag har jag varit själv här hemma med Macs på förmiddagen. Vi packade med oss lite snacks och gick ut i ett molningt, men varmt Huntington. Första stoppet blev att släppa ut kycklingarna sen blev nästa stopp hans favoritställe - farmen mitt öve vägenr. Vi hälsade på kalvarna och korna. Sen gick vi tillbaka till "the Creek" och hade en liten picnick. Blev en till vända till farmen och sen gick vi över ängen mitt emot huset och hälsade på hästen. Hann med lite skype medan dom sov och sen gick jag med Emme till kossorna.
 
Kvällen har jag spenderat med Lea, en annan au-pair som bor 10 minuter ifrån oss. Hon är en glad och sprallig människa som pratade så fort att jag knappt hängde med!! Haha, men hon verkar som den glada prick jag behöver just nu så på fredag ska vi på bio i Williston och på söndag kanske det blir lite minigolf! Känns kul att hitta på lite saker utanför familjen och prova på ett "eget" liv här:)
 
Imorn börjar jag först kring 12 men ska följa med Carrie in till Burlington från morgonen så jag kan strosa runt lite på stan och kanske hitta mig något fint att köpa istället för att bara vara själv i huset! Carrie och Ian ska även iväg och äta middag imorn så då ska jag sköta nattningen med Emme och Macs, blir spännande!
 
Lite bilder från idag!!
 
Macs älskar verkligen att vara här!
En liten mysstund vid bäcken.
Fattar ni hur fint det faktiskt är här?!
En liten tur med Emme på eftermiddagen till kossorna!
Lunch
Provade peanut butter and jelly sandwich för första gången idag och konstaterade att jordnöttsmör inte riktigt är min grej..
Hösten är verkligen fin här!
Funderar på att rista in något spännande på det här lilla trädet!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0